بایگانی آذر ۱۳۹۱ :: آرشیو

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

شاعر؛ حسود هم که باشد، حریص نیست. نَمِ شعری، قانعش می‌کند. [محمدعلی بهمنی]

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۱ ثبت شده است

خیره به آسمانم امشب. منم و ستاره‌ای و چشمکی، منم و شهابی که شاید گذرش به این حوالی رسد، منم و دلی که سخت می‌تپد برای دلی. امشب، من هستم و سکوتِ همراهم و لبخندِ بر لب. جَمع‌مان جمع است و همه‌چیز برای یک تا صبح‌نشینیِ دلانه فراهم. می‌خواهم تا غروبِ عشق، با تمام مدادرنگی‌ها، واژه‌های خیسم را قلم بزنم. می‌خواهم زیباترین‌های رنگین را به اردیبهشتِ این کافه‌ی تلخ دعوت کنم. امشب مرا تنها مگذار که صدای سکوتم، سمفونیِ ناگفته‌های این دلِ بی‌تاب است. در این شبِ پُرستاره‌ی مسکوت، زمزمه‎ی آن پسرِ تنها که با همان احساسِ پسرانه‌اش می‌گفت "هوای بی‌کسی‌هایم پُر از تردیدِ فرداهاست" را به یاد دارم. هرچند که من، او ندارم. و نوشتن بدونِ تو, به‌سانِ تیرهای بی‌هدفی‌ست که فقط گاهی بی‌صداییِ این سکوت‌گاه را نشانه می‌رود... اما از قدیم هم گفته‌اند، دل‌گفته‌ها بر دل نشیند، متن جالبی‌ست! پس، تو اگر هم‌حسِ این واژه‌هایی، اشک‌هایت را مثل من بی‌صدا ببار. گرچه طرفِ ما شب نیست، انگار دلم خوابیده... هیس! آهسته ببار.  پ.ن: تقدیم به همه‌ی دوستانی که ذکر خیرشان بود.

۹۱/۰۹/۲۳ | ۲۰:۲۸
آدرینا
برای رفتنم دلیلِ محکم نمی‌خواهم! همین که نگاهت را از من بگیری، همین که لبخندهای شیرینت، طعمِ گسِ بی‌خیالی دهد، همین که عسلِ نگاهت، زهر شود به من، باید رفت. بندِ کتانی‌ام را تو ببند. از کور بودنِ گره‌هایش، می‌فهمم که دیگر امیدی نیست. که این دل، دیگر هم‌بازی نیست. کوله‌ام را به دوش می‌کشم، مثلِ تمامِ دلتنگی‌های بعد از این، و می‌دَوَم تا تهِ خاطره، تا تهِ تنهایی، تا تهِ خطی که یک سرش من باشم و سرِ دیگر، دلدادگی...

۹۱/۰۹/۱۹ | ۱۶:۱۹
آدرینا
دست‌نیافتنی‌ها، خواستنی‌ترند. من مانده‌ام که چرا آدمی همیشه‌ی خدا، خودآزاری دارد با خودش. آگاهانه دل می‌بندد به آن‌که نباید، و این ممنوع بودن را می‌داند و باز پیش‌می‌رود. فلسفه‌ی دوست داشتن‌های ویرانگر برایم گنگ است. تو می‌خواهی، او نه. و تو می‌دانی این نخواستن را، اما باز هم بر فعلِ مثبتش پایبندی. چرا خود را به بازی می‌گیریم...؟!  پ.ن: مدتیه حرفی برای گفتن ندارم. این متن هم از دست‌نوشته‌های پیشین بود، فقط برای پر کردن جای خالی.

۹۱/۰۹/۱۹ | ۰۲:۵۱
آدرینا
۱) هرقدر هم که بی‌خیال باشم و آرام و آسوده، ذوقی که دستانم از نوشتنِ نامت می‌برند را منکر نمی‌شوم.
۲) هوای ابری و نم‌نمِ باران هنوز هم دونفره است. در نبودت، دستانِ خیالت سرانگشتانم را به بازی می‌گیرند و من، دلتنگ می‌شوم برای رنگین‌کمانی که چشمانِ تو منشورش بود.  پ.ن: بی‌خوابی که گریبان‌گیر شود، حاصلش واژه‌پراکنی‌هاییست که هیچ‌کدام به حس و حالت نمی‌خورد، اما بهتر از هیچ است.

۹۱/۰۹/۱۲ | ۰۲:۱۹
آدرینا
 "به سرنوشت بگویید، بازیچه‌هایش بی‌جان نیستند، آدم‌اند، می‎شکنند. آرام‌تر..."  آدم‌ها دل دارند، احساس سرشان می‌شود. درد را می‌فهمند، گاهی بغضشان می‌گیرد، اشک می‌ریزند. همان آدم بَدِ قصه هم، بد دیده، که بد شده. تلخ شده، سخت شده... بازیِ این دنیا، سر شکستن‌هایش گاهی سرشکسته‌ات می‌کند. خورده مگیر به آدم‌های بدی که نقشِ مقابلت می‌شوند. تو اگر هنوز دل داری و دلداری و عاشق، خوب باش و خوبی کن. شاید بَدِ مقابلت از رو رفت. شاید نرم شد، خوب شد. شاید هم‌طعمِ عسل شد. خوب بودن را به خودمان بدهکاریم، حتی اگر بدترین و تلخ‌ترین و سخت‌ترین آدمش، قسمت شده باشد ما را.

۹۱/۰۹/۰۷ | ۲۰:۵۳
آدرینا
پایانِ هر "گزاره" ای نقطه نیست؛ سطرهای بعدی، همیشه در انتظارِ نوشته‌شدن می‌مانند. حتی اگر به فاصله‌ی سال‌ها، دست‌نوشته‌هایت به طول بی‌انجامد. این قلم، جوهرش خشک‌شدنی نیست، اگر فقط کمی احساس اضافه‌اش کنی. زندگی، جریانِ مداومِ تازه‌هاست. همیشه سهمی از غافلگیری برایت قائل است. و سطرِ آخر... انتخابِ چگونگی‌اش با توست. زیبایی و جاودانگی، و یا تلخی و بر باد رفتگی. نتیجه، از عنوان هم خواندنی‌تر است، پس زیبا قلم بزن واژه‌هایت را...

۹۱/۰۹/۰۳ | ۰۰:۱۷
آدرینا