آپارات 23 :: آرشیو

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

شاعر؛ حسود هم که باشد، حریص نیست. نَمِ شعری، قانعش می‌کند. [محمدعلی بهمنی]

طبقه بندی موضوعی

آپارات 23

يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۲۹ ق.ظ
کِیت مِیسر افسر پلیسی که درگیر پرونده‌های مواد مخدر بوده است بعد از ترفیع درجه به تیم اف.بی.آی دعوت می‌شود تا در دستگیری یکی از کارتل‌های مکزیک به نیرو‌های ویژه کمک کند. در همان ابتدا او متوجه پیچیدگی‌های پرونده و عملکرد نامتعارف همکارانش می‌شود و درصدد یافتن پاسخ سوالاتش برمی‌آید و این در حالی‌ست که با پیش رفتن عملیات او می‌فهمد ابهامات مسئله‌ی پیش رو و نقاط تاریک این ماجرا بیش از این‌هاست. 
پس از تماشای فیلم Sicario قطعا نفسی از سر آسودگی خواهید کشید چرا که دیگر ماجرای جدیدی در کار نیست! و خدا را شکر خواهید کرد که در مکزیک زندگی نمی‌کنید!

با یک کمدیِ داستانی طرف هستید که زندگی دختری از یک خانواده‌ی درهم‌ریخته را روایت می‌کند.  
فیلم Joy در مورد دختری با همین نام است که کودکیِ خود را رها کرده و سعی داشته خانوده‌اش را سرپا نگه دارد. اما لحظه‌ای در زندگی همه‌ی ما آدم‌ها فرا می‌رسد که از خودمان می‌پرسیم پس من چه؟ رویاهای من چه می‌شوند؟ و این‌جاست که جوی تصمیم می‌گیرد با رجوع به گذشته و استعدادهایی که نادیده‌شان گرفته برای خود کسب و کاری راه بیاندازد و با سختی‌های این کار روبرو شود تا در نهایت به عنوان رئیس خانواده و فردی محکم و قوی ظاهر گردد.

خبرنگاری از آن شغل‌هایی‌ست که خیلی‌ها دوست‌دار تجربه‌اش هستند و وقتی با فیلمی مثل Spotlight روبرو هستید از خودتان می‌پرسید چه ازین بهتر؟
گروهی چهار نفره که بخش خبری اِسپوت‌لایت به معنی نورافکن را در روزنامه‌ی گلوبِ بوستون اداره می‌کنند. سردربیر جدید خواهان تمرکز این گروه بر خبری است که مدتی‌ست جریان یافته و هیچ‌کس آن‌طور که باید بدان توجهی نشان نداده است؛ تجاوز یک کشیش به چند کودک... گروه خبری اسپوت‌لایت کار خود را شروع کرده و در کمال ناباوری با پیش‌روی بیشتر به اسامی دیگری دست می‌یابند و در نهایت آماری که عنوان می‌کند 6درصدِ کشیشان به بی‌اخلاقی‌های جنسی دچارند، 6درصدی که در جامعه‌ی آماری شهر بوستون 90 نفر از کشیشان کلیساها را در مظن اتهام قرار می‌دهد.  
این فیلم برپایه‌ی داستانی واقعی شکل گرفته و افشاگری‌هایی که طی سال‌های 2001 تا 2003 برضد سیستم کلیساها صورت گرفته است را به تصویر می‌کشد.  
یکی از دیالوگ‌های جالب توجه این فیلم حرف‌های قربانی‌ای است که در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته و اذعان می‌کند وقتی توسط یک کشیش مورد تجاوز قرار می‌گیرید بیش از این‌که آسیب جسمی شما را رنج دهد دچار یک خلا روحی شده و ایمان خود را از دست می‌دهید. دلیلی که نشان می‌دهد چرا بسیاری از آن کودکان دیگر بین ما نیستند و دست به خودکشی زده‌اند...  
و یا هنگامی که سرگروه خبری اسپوت‌لایت از همکارانش می‌پرسد چرا ما هیچ کاری نکرده‌ایم در حالی که بیست سال پیش لیستی از اسامی کشیشان فاسد به روزنامه ارجاع می‌شود و نتیجه‌اش تیتر خبری مختصری‌ست که آن روزها بدان می‌پردازد و این در حالی‌ست که همان مرد، سرگروه خبری اسپوت‌لایت کنونی نویسنده‌ی آن تیتر بوده است. و پاسخی که سردبیر جدید به گروهش می‌دهد: گاهی حقایق در میان لایه‌های تاریک گم می‌شوند و کسی متوجه اتفاقات در جریان اعماق نیست. حالا که همه‌ی ما فرصتی برای جبران یافته‌ایم باید کار خود را به نحوی شایسته به انجام برسانیم.

۹۴/۱۱/۱۸
آدرینا