6) زخم‌های زندگی‌تان را به درس زندگی‌تان تبدیل کنید. :: آرشیو

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

شاعر؛ حسود هم که باشد، حریص نیست. نَمِ شعری، قانعش می‌کند. [محمدعلی بهمنی]

طبقه بندی موضوعی
فصل ششم: آن من هستم.  
به محض این‌که تمام ابعاد منکوب شده‌ی خود را کشف کردیم، می‌توانیم فرآیند کسب این خصایص را آغاز کنیم. منظور از کلمه‌ی کسب، تایید این مطلب است که این ویژگی‌ها به شما تعلق دارد. بدین ترتیب می‌توانید مسئولیت تمام آن‌چه که هستید، چه بخش‌هایی از وجودتان را که دوست می‌دارید و بخش‌هایی را که نمی‌پسندید، بپذیرید.  
اگر بُعدی از وجودمان را نپذیریم، آدم‌هایی که وارد زندگی‌مان می‌شوند دقیقا همان بُعد را به نمایش می‌گذارند. جهان دائما می‌خواهد به ما نشان دهد که واقعا که هستیم و چگونه به کمال برسیم.  
هرچه که از آن بهراسیم، بیشتر در زندگی‌مان نمود پیدا می‌کند.  
تحول نگرش به خودی خود، فقط در چند ثانیه رخ می‌دهد، زیرا یک تغییر در ادراک، یا یک تغییر در زاویه‌ی دیدمان است. ادراک ما همیشه با نحوه‌ی نگرش‌مان به خودمان رنگ می‌گیرد و همین‌طور با تصمیماتی که در مورد خوب و بد بودن، درستی یا نادرستی، علایق و نفرت‌هایمان می‌گیریم. اگر زاویه‌ی دیدتان را از من در این دنیایم به خود دنیایم تغییر دهید، می‌فهمید که کامل بودن یک اصل است، نه یک فریب. "نیمه تاریک وجود - دبی فورد"

پی‌نوشت: اگر تمرین‌های کاربردی کتاب را نمی‌نویسم یا مثال‌ها را ذکر نمی‌کنم -که در آن صورت درک بهتری از مطالب ایجاد خواهد شد- به این دلیل است که خودم را مجاز به بازنشر تمامی کتاب نمی‌دانم و بعلاوه قصدم فقط دادن نشانه‌هاست و ترغیب شما برای علاقه‌مند شدن به موضوع و مطالعه‌ی کل کتاب. :)

۹۴/۱۲/۰۷
آدرینا