7) دست‌یافتن به آرامش فکری با پذیرش تمامی ابعاد وجود خویش. :: آرشیو

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

شاعر؛ حسود هم که باشد، حریص نیست. نَمِ شعری، قانعش می‌کند. [محمدعلی بهمنی]

طبقه بندی موضوعی
فصل هفتم: پذیرای نیمه‌ی تاریک خویش باشید.  
کشف موهبت‌هایی که در خصایص انسان نهفته است حتی منفورترین آن‌ها فرآیندی خلاق است که تنها به اشتیاق ژرف به شنیدن و یاد گرفتن، رهایی از قضاوت‌ها و باورهای نادرست و آمادگی برای رسیدن به حسی بهتر نیاز دارد.  
ندای صفات طردشده‌تان در صورت هم‌نوایی با خودآگاه‌تان سبب بازگشت شما به حالت تعادل و هم‌آهنگی با ریتم طبیعی‌تان می‌گردد. آن‌ها توانایی‌تان برای حل مشکلات زندگی را احیا نموده و در پدیدار ساختن هدف زندگی به شما یاری می‌دهند.  
اکنون خوب می‌دانم که هر انسانی آن‌قدر دانایی و شعور دارد که خود را بهبود ببخشد و به تمامیت خویش بازگردد. اما گاهی می‌توان کمی کمک از دیگران گرفت.  
باید با علاقه‌ی فراوان مقداری از وقتتان را به کشف جهان درون‌تان بگذرانید. وقتی به درون خویش فرو می‌روید و با کل وجود خویش ارتباط برقرار می‌سازید، متوجه می‌شوید که چه توانایی‌هایی برای هدایت زندگی‌تان به سوی حیات آرمانی خویش دارید. هیچ هدیه‌ای ارزشمندتر از این وجود ندارد.  
همه‌ی ما توانایی و ظرفیت خوشبختی و کمال را داریم. زمانی که با تمامیت خویش دوباره یکی شویم، تقریبا دیگر احساس تنهایی، انزوا یا واماندگی نخواهیم کرد. کافی است جهان درون خویش را کشف کنیم و عشق ورزیدن را بیاموزیم و به این جهان درونی مباهات کنیم و محترمش بداریم. "نیمه تاریک وجود - دبی فورد"

۹۴/۱۲/۰۷
آدرینا