9) جهان آینه‌ی تمام‌نمای خود شماست. :: آرشیو

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

آرشیو

دل‌گفته‌های تنهایی | حرف‌هایی که از دل، سر می‌روند

شاعر؛ حسود هم که باشد، حریص نیست. نَمِ شعری، قانعش می‌کند. [محمدعلی بهمنی]

طبقه بندی موضوعی

9) جهان آینه‌ی تمام‌نمای خود شماست.

يكشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۱۰ ق.ظ
فصل نهم: بگذار گوهر وجودت به درخشش درآید.  
ترسناک‌ترین چیز برای انسان، حس ناتوانی نیست، بلکه قدرت بی‌کرانی است که در درون خویش دارد.  
تنها چیزی که مانع تکامل انسان می‌شود ترس اوست. ترس‌مان به ما چه می‌گوید؟ می‌گوید نمی‌توانیم رویاهایمان را محقق سازیم؛ نباید خود را به خطر اندازیم؛ نباید از ارزشمندترین گنجینه‌هایمان بهره ببریم؛ لازم نیست تمام گستره‌ی وجودمان را درک کنیم و زندگی در میان این طیف کافی است؛ و بهتر است بی‌حس و حال باشیم.  
به ما یاد داده‌اند که از قدرت و موفقیت‌مان هیچ‌وقت حرف نزنیم. اغلب ما فکر می‌کنیم برخی خصوصیات خوب را داریم و برخی دیگر را نداریم. اما انسان دارای تمام ویژگی‌هاست، چه آن‌ها که سبب شادی می‌شوند و چه آن‌ها که سبب ناراحتی و گریه می‌شوند. ما هم زیباییم و هم زشت. اکنون وقت آن است که تمام این ویژگی‌ها را به ظهور برسانیم، زیرا هنگامی که تمام ابعاد خویش را بپذیریم حقیقتا در حضور خداوند متعال خواهیم بود.  
بخشش، مهم‌ترین مرحله و اساسی‌ترین گام در مسیر خویشتن‌دوستی است. وقتی آنچه را که در دیگران آزارمان می‌دهد در خودمان بیابیم، می‌توانیم مسئولیت آنچه که بین ما و آن‌ها رخ می‌دهد بپذیریم.  
مهم‌ترین چیز این است که به خودتان احترام بگذارید و بگویید ارزشمندید. احترام گذاشتن به خودتان سبب می‌شود همین کار را با دیگران هم بکنید و افراد خوش‌فکر و موقعیت‌های مثبت را به سمت خویش جذب کنید. "نیمه تاریک وجود - دبی فورد"

۹۴/۱۲/۰۹
آدرینا